Összefoglalás – 29.
1. J. P. P.: A szerkesztő magányossága
Egy folyóirat azért folyik, mert változik – tehát eleve antitradicionális
képződmény. A Tradicionalitás magányos hegycsúcs. Égiektől közvetített
gondolatainak lineáris lejegyzése, kinyomtatása, forgalmazása már korántsem
tradicionális aktus – a hegyormokból a völgybe folydogáló patak, amely
az idők folyamán csiszolja, alakítgatja, ellopja-elpusztítja
a hegy lábának szikláit, saját utakat vájva magának. De meder csak egy
van. Szemmel és szellemmel alig követhető változásait évmilliókban mérjük.
2. A 9323-as fogoly
Szálasi Ferenc: „A zsidó világnézet már harcba állította teljes fegyverzetét:
a liberalizmust, a bolsevizmust és a szabadkőművességet. Tervük végrehajtását
akaratlanul megkönnyíti a vallási türelmetlenség, a nagybirtokosi gőg és
a nemzeti felelőtlenség, a jó magyar népek lelkébe mesterségesen, s hivatalosan
ojtott alsóbbrendűségük hite és a kishitűség.”
3. Az 1946-ban Budapesten kivégzett
úgynevezett „háborús bűnösök” névsora
4. Virág László: Néhány szó
az ultrajobboldaliságról – Újabb beszélgetés Dr. László Andrással
László András: Magyarország de
more et veritate regnum apostolicum – apostoli királyság. Magyarország
de iure principialiter regnum apostolicum – apostoli királyság. Magyarország
de iure factualiter interregnum. Magyarország de facto egy olyan állam,
amelyben „usurpatio illegitima”, tehát törvénytelen bitorlás áll fenn.
Az interregnum azt jelenti, hogy országlásközi állapot. Az usurpatio illegitima
pedig, mint mondtam, törvénytelen bitorlás. Ha a valóságos, principiális,
igazi alapelvek síkjára tekintünk, akkor Magyarország ma is apostoli királyság,
hiszen semmiféle olyan törvényes erő nem lépett fel, amely ezt megszüntethette
volna, sőt ilyen törvényes erő nincs is.
5. Julius Evola: Jegyzetek a
III. Birodalomról 3.
Hogy egy példát idézzünk
Himmler egyik beszédéből, ha valaki az SS-be jelentkezett,
felszólíthatták arra, hogy hagyja abba a dohányzást. Ha ezt nem
vállalta, esetleg visszautasították; de ha megígérte, és felvették az
SS-be, azután pedig rajtakapták, hogy mégis dohányzik, „csak a pisztoly
maradt meg számára”, vagyis öngyilkosságot kellett elkövetnie. A
militarizált egységekben a fizikai rettenthetetlenség próbáit kellett
kiállni, például az SS tagjának nyugodtan kellett kivárnia, hogy a
rohamsisakjára helyezett kézigránát felrobbanjon.
6. Eugen von Deneb: Páter Zadravecz
István és eszméi a jobboldaliság fényében
Az ellenforradalmiság tulajdonképpen
azóta létezik, mióta a baloldali erők a világba beléptek, amióta forradalmak
vannak. A forradalmak alatt természetesen nem csupán a romboló erők fegyveres
vagy erőszakos előretörését értjük, hanem minden olyan rejtett és kevésbé
rejtett átalakulást, amely aláásta az ember létét, kapcsolódását bizonyos
felsőbb ideákhoz.
7. Virág László: A Ku Klux Klan-ről
Napjainkban Amerika az egyik
legfőbb
forrása a földi-emberi létet és annak maradványszerű struktúráit a
végsőkig
megmérgező és leromboló erőknek. Ez legfőképpen 1945 óta figyelhető
meg,
hiszen 1945-ben még a maradványai is megszűntek annak, ami normális
berendezkedésnek nevezhető. 1945 határvonal, 1945-ben egy világ szűnt
meg, végső struktúrák rombolódtak le, mely struktúrák romjai közé azok
az erők törtek be, melyeknek a mai Egyesült Államok tulajdonképpen
világi megtestesítője és szimbóluma.
8. Horváth Róbert: Létező, létezés,
lét
Mára csak a legvulgárisabb, leginkább
semmitmondó irányzatoknak, és a legnépszerűbb, legmegalkuvóbb, legönteltebb
gondolkozóknak vannak nagyobb számban híveik. A huszadik század elején
még városi szinten beszédtéma volt például egy-egy művész, egy-egy író:
éppen mit csinál, mi az, amit alkot, hogy gondolja ezt és azt. – Mindez
ma már elképzelhetetlen.
9. Horváth Róbert: Isten-fogalmunk
tökéletesítése
Mint törekvést, a magunk
részéről
elvetjük a „multikulturalizmust”. Az úgynevezett globalizáció – egy
internacionális liberalizmus – eredményének és eszközének tartjuk. Nem
„sok” kultúrára, hanem egy – vagy néhány – igazán mély, hagyományos
szellemi kultúrára volna szükség. Mint jelenség és körülmény, a
„multikulturalizmus” azonban csak részben tekinthető a baloldali
globalizációból eredőnek. Ahogy azt alább látni fogjuk, nem olyasmi,
ami teljes egészében nélkülözi a magasabb rendű
lehetőségeket.
10. Szántai Lajos: Szent Özséb
és a Pálos Rend 2.
A mohácsi csata: délután vagyunk.
Ilyenkor a magyar királyok csak a legritkább esetben kezdenek csatát. Alapvető
szabály volt, hogy hajnalban mennek csatába. Mert a magyar vitézeket a
felkelő Nap ereje lelkesítette. Mielőtt csatába mennek, átvirrasztják az
éjszakát, lóháton várják meg a napfelkeltét, és vallásos énekeket énekelnek.
Ezek a leírások maradtak fenn a török harcok idejéből. Milyen vallás ez?
Lóháton várom meg a napfelkeltét, vitéz vagyok, lóháton énekelek szebbnél
szebb vallásos éneket, és így indulok a csatába.
11. Julius Evola: A spanyol
forradalom titkos történetéről
Éppen azok a nemzetek váltak a
felforgatás megkülönböztetett célpontjává, amelyeknél egy tradicionális
rend nyomai nagyobb mértékben megmaradtak – tehát a birodalmi, monarchikus
és katolikus nemzetek. Az utóbbi idők eseményeit tekintve, ezért omlottak
össze először a cári Oroszország, azután a katolikus Habsburg-birodalom,
majd a Hohenzollernek és a hozzá csatlakozó uralkodóházak szekuláris dinasztiái.
Csak másodlagos fontosságú államok menekültek meg, avagy olyan országok
monarchiái, amelyek – mint Anglia – nagyrészt az antitradicionális erők
érdekszférájába tartoznak, mivel teret adtak a szabadkőműves és zsidó internacionálé befolyásának.
12. Julius Evola: A zsidóság
és a matematika
A „relativitáselmélet” megnevezés által az einsteini teória minden
bizonnyal
akaratlanul is veszedelmes befolyást gyakorolt. Általa a laikus azt
hitte,
hogy még maga a tudomány is a relativitást, a biztos vonatkoztatási
pontok tarthatatlanságát, az értékek és szemléletek káoszát állítja,
azaz azt a fajta modern hangulatot, amihez a zsidók „alkotásai” és
„felfedezései” más területeken oly jelentős mértékben hozzájárultak.